lördag 18 juli 2009

Vuxenpoäng och Tennis.

Lördag morgon och man borde sova länge men givetvis vaknar man allt för tidigt, sambon skulle upp tidigt och hjälpa sin mormor, klockan var ställd på 09.00 men själv vaknade jag långt innan det.

Loggade in och spelade lite poker till morgonfikat men när sambon lämnar huset så börjar jakten på vuxenpoäng.

Tvätt, disk, vika kläder, bädda osv, allt för att nå så många poäng som möjligt.

När jag viker kläder så sätter jag alltid upp strykbrädan framför TV:n sätter på en bra kanal som ska innehålla något man kan slötitta på, efter att fjärrkontrollen fått göra sitt jobb så inser jag att det är TV-shop på minst 50 av de ca 125 kanalerna man har och till slut faller mitt val på tennis ifrån Båstad.

Om jag ska ranka mitt tennisintresse så hamnar det långt ner på listan av sporter jag tittar på men jag tror att jag fastnade på grund av de två otroligt irriterande herrarna som pratade i studion.

Som alltid är så visste givetvis dessa båda herrar vem som skulle vinna matchen innan den börjat och dessutom så visste de redan vilka som skulle mötas i finalen.

Semifinal.1 spelades mellan Robredo och Monaco där kommentatorerna berättade för oss oinsatta att Robredo skulle vinna detta ganska enkelt men att Robin Söderling nog hellre skulle möta Monaco i en final, eeeeeh???? vänta nu jag trodde inte Robin Söderling spelade förrän i semifinal.2.

Monaco vinner första set med 6-0 och herrarna i studion talar om att det givetvis kommer att se annorlunda ut i resten av matchen och de har givetvis rätt för i andra set (som blir det sista) så vinner Robredo faktiskt 2 game.

Kan man nu hoppas på att Andreas Vinciguerra vinner den andra semifinalen.

Inga kommentarer: