torsdag 16 juli 2009

Rådmansgatan eller Hundskitsgatan

På väg till mitt arbete går jag varje morgon (månd-fred) upp på Rådmansgatan dvs. sträckan mellan Sveavägen och Birger Jarlsgatan, efter att ha gjort det under minst ett års tid har jag nu ett förslag till Stockholms Stad.

Döp om Rådmansgatan till Hundskitsgatan för att jag tror att det är fler hundskitar på trottoarerna längs denna gata än det är på hela Gärdet en vanlig morgon eller anställ mig som skitspanare.

Igår morse var det dags att slå till, om jag satte mig att skita på trottoaren? Nej det vore iofs en kul ide’.

08.22 tar jag mina första steg på gatan och ser då en dam cirka 50 år med en hund som just intagit den klassiska avföringsställningen (hunden alltså), efter att hunden avslutat sitt arbete så kikar damen sig runt omkring med blicken ”var det någon som såg?”.

Damen bestämmer sig för att ingen såg och det är nu jag träder in, med en lagom hög röst ropar jag ”ursäkta damen, jag tror att er hund tappade någonting”, jag möts av en stressad blick och får svaret ”oj då, det där märkte jag inte”, en lite servett kommer upp ur handväskan och det lilla hittegodset får överföras till en soptunna.

Inga kommentarer: