måndag 28 april 2008

Rapport

Som ni har väntat på ett nytt inlägg från mig alla ni glada människor som orkar följa en sjuk människas blogg.

Torsdag - Ärtsoppa och Pannkaka

Fredag - Två av mina juniora (måste var något fel på ordet) arbetskamrater hade en spelning i SOUK-gallerian och resten av personalen tog sig dit för att lyssna. Gallerian har skaffat sig en livescen och först ut var Queff&Mekkanix där mina kamrater ingår. Om man ska ge en kortare beskrivning av gruppen så har de en dreadlockskille som är en kopia av Hurley i Lost och pratar fort, en ung Harpokopia (Bröderna Marx) som pratar lite långsammare, och en sångare som pratar långsammast likt Robert Smith i The Cure om än något mörkare. I bakgrunden står killen som är klippt ur Nürnberg 47 (från filmen G) han är den som skapat musiken. Om man nu kollar på min beskrivning så kan man ju undra hur det låter, om ni undrar så ge er in och lyssna här.

Lördag - Tvätt och storhandling.

Söndag – Hade siktat in mig på lite skön grill men fick istället vistas på Astrid Lindgren med min dotter som lyckades bryta pekfingret i en basketmatch. Det är ju inte varje dag man är på ett sjukhus men det som slog mig var att det är enorma lokaler mestadels bestående av korridorer dessutom är det tomt överallt. Besöket gick otroligt fort på cirka 1,5 timme han vi med att prova mysiga stolar i väntrummet, konstatera att de har en micro i väntrummet fast det är förbjudet att förtära något i byggnaden, besöka deras särstavade GIPS RUM och åka hiss flera gånger.

Inga kommentarer: