onsdag 16 april 2008

Hovleverantör av dubbelmoral!

Ibland kan man fundera på det här med dubbelmoral och idag läste jag en artikel i Dagens Media som är en branschtidning inom media (eller reklambranschens Se&Hör)
Artikeln handlade om ett Elektronikföretag som heter Daytoner som kampanjar med rödvin på sin webbsajt De har ett erbjudande där man får en box rödtjut på köpet om man handlar för 5 000: -. Daytoners affärsidé är att sälja skrivare och tillbehör på nätet till ett lägre pris än i handeln.

Nu har Daytoner fått kritik från dubbelmoralens land nämligen från Ann-Therése Enarsson på IQ som är dotterbolag till Systembolaget och verkar för ett smartare förhållningssätt till alkohol. När jag läste detta så började jag fundera på hur många som blivit smartare av att handla något på Systembolaget.

Effekten av Systembolagets varor brukar vara att man blir snyggare, man dansar bra, man har lätt att somna och deras varor kan nästan få en stum att sjunga högt, men smartare? Inte i något fall som jag känner till.

Ett tips till veckans hovleverantör av dubbelmoral är kanske att samarbeta med Daytoner och ha ett erbjudande på systembolaget där man får en skrivare om man handlar handlar alkohol för 5 000: -, jag tror att det skulle vara en bättre deal för båda företagen och dessutom skulle man slippa kritiken från Ann-Therése Enarsson. Glöm bara inte vem som gav er detta lysande tips.

Om det var någon som undrade vad som fanns på bild och kostade 2 000:- i gårdagens sista blogginlägg så var det en finnbortagare (nej inte folkslaget) det är en lite apparat som skapar en värmechock i de mikroorganismer som skapar hudproblem. Givetvis en pryl som varje man ska köpa.

1 kommentar:

beerbelly sa...

Kopiator och vin kan jag se någon om än avlägsen koppling mellan. Skrivar och vin.. nej jag vet inte.
Känns rätt desperat den kampanjen.

Hehe vågade inte fråga vad det var igår.
Ha en bra dag!