onsdag 14 maj 2008

Värsta huset på gatan

I måndags upptäckte jag att det finns en unik möjlighet för mig att bli oerhört populär bland alla män på min gata, jag kan tom bli en hjälte och nu funderar jag bara på hur jag dessutom ska tjäna pengar på denna möjlighet.

Efter att jag i helgen slitit med gräsmattor, rabatter, garageuppfart, stenbeläggningar och tvätt så träffade jag en av mina grannar utanför på gatan, vi pratade om väder och vind. Efter en stunds kallprat så säger han plötsligt ”såg att du har rensade gång och garageuppfart i helgen, nu blir man ju tvungen att ta tag i det för man vill ju inte ha den värsta tomten på gatan”.

Fattar ni vilken möjlighet det här är och framförallt som fotbolls-EM närmar sig och då är det rätt många män som skulle betala en summa för att få sitta framför TV-apparaten istället för att vara ute på tomten och slita.

Frågan är bara hur jag ska prissätta att jag låter mitt hus och min trädgård vara det/den mest misskötta på gatan och hur jag ska ta betalt?

Prislistan per anslutet hushåll/man skulle kunna se ut som följer:

Oklippt gräsmatta 100:-
Mossa på stenplattor 200:-
Osopad uppfart 100:-
Maskrosor i gräsmattan 100:-
Ej målad panel och garagedörr 300:-
Ej ansade buskar 200:-
Ej bytta hängrännor 300:-
Oputsade fönster 250:-

Inga kommentarer: