fredag 23 maj 2008

Hata Coop Vällingby


Gårdagens hata, hata, hata, hata, hata, hata, hata, hata går till Coop Extra i Vällingby lägg endast det butiksnamnet på minnet i syfte att komma ihåg var ni aldrig ska handla.

Man kan ju undra hur snabbt en butik kan gå ner sig för enligt en del bekanta var butiken OK vid öppnandet men en sak är säker att vilken lite sunkig kvartersbutik som helst håller en högre nivå.

Uppladdningen under dagen på jobbet var ”vilket fint väder ikväll blir det grillning”, siktet var inställt på fläskkarré, färskpotatis, färsk sparris och sallad.

Väl på plats i Vällingby Centrum stod valet mellan Hemköp eller Coop, dvs. pest eller kolera vilket jag trodde var det värsta man kunde drabbas av men så fel jag hade.

Mina steg styrdes ner i underjorden och det visade sig att det var i underjorden jag hamnat för en skitigare och mer innehållsfattig butik är svår att hitta.

Det första som mötte en var grönsaksavdelningen som hade fått Carl Von Linne att fälla tårar för kvalitén var under all kritik men väl synligt kunde man finna två knippen färsk sparris för 25:- (borde ju reagerat), potatisen fick man handplocka i lådan för att slippa få med sig mögliga och ruttna potatisar. Sallad och gurka såg OK ut men det var svårt att hitta några bra tomater, efter en liten stund hittade jag en liten fin plastförpackning med sex kvisttomater i och jag fortsatte mot charketuriavdelningen.

Nu kommer min första fråga till Coop Vällingby, tror ni att alla Vällingbybor älskar korv?, avdelningen var fylld av olika typer av grillbrickor med korv till extrapris, om man som jag hellre ville ha tag i en köttbit så var det begränsat till 30-talet förpackningar i en sex meter lång kyldisk. Jag lyckades hitta en anställd och frågade om fläskkarré, han försvann ut på lagret och kom tillbaka med en förpackning (tack för det).

Efter detta så kände jag att jag inte ville vistas en enda sekund till i denna butik för att det kändes som att gå runt i en halvtom skitig lagerlokal och det är väl OK men inte om man ska handla mat.

Snabb betalning och ut i den friska luften, väl hemma var det dags att packa upp och det är nu den stora hatkampanjen börjar.

Hat nummer ett – På underdelen av sparrisknippena var det ett plasthölje och när jag avlägsnade detta så visade det sig att båda knippena var ruttna (någon måste dö).

Hat nummer två – Kvisttomaterna som såg så fina ut plockades ur sin förpackning och på undersidan visade det sig att fyra av sex tomater var ruttna (någon mer måste dö).

Följande information kan man få från Coop i Vällingby:

Coop ExtraCoop Extra har ständigt låga ordinariepriser. Vi har ett brett utbud av färskvaror, receptfoldrar med veckans alla middagar och flerköpserbjudanden.Vår färskvarugaranti innebär att om du köpt en färskvara och inte är nöjd får du dubbelt tillbaka.

Det var ju snällt att man kan få dubbelt tillbaka men jag ska istället ge dubbelt tillbaka, jag ska berätta för alla jag känner att Coop Vällingby är en katastrof och en sak är säker ”Ni är skit”.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du dött? Väntar på nästa inlägg!

robink sa...

bor i vällingby och kan hålla med om att coop är kiss, men totalt värdelösa är de inte.
Taskig varuplacering, ja! Men ruttna och dåliga varor, NEJ!
Om tomater och dylikt är lite missfärgat betyder inte det att det är ruttet. Om det nu, vilket jag betvivlar, var ruttet så måste du haft sjukt mkt otur. Ingen idé att smutskasta coop i din knappt lästa blogg och förvänta dig effekt. Du skulle skickat in skiten istället och fått cash tillbaka. Vill också påpeka att ända anledningen till att jag hittade hit var pga en vän som jobbar på coop vällingby tipsade mig om denna blogg. Måste erkänna att det faktiskt är lite intressant med att läsa tankarna hos den enda coop-hatande människan i världen.