söndag 11 maj 2008

Gröna fingrar

Idag har man vistats ute i solen och visat för alla grannar att jag har gröna fingrar. Redan vid 10.00 var jag på plats ute och drog igång skördetröskan så jag kunde kapa det meterhöga gräset (kan även läsas ”tryckte på elstarten så gräsklipparen drog igång”) efter det så körde jag sopmaskinengarageuppfarten och trimmade gräskanter. Under dagen har jag även hunnit med att tvätta sex maskiner tvätt, rengjort plattorna på uteplatsen och städat upp.

Efter en hel dags kroppsarbete har man ont överallt och det lär inte kännas bättre imorgon. Min sambo befann sig på andra sidan stan och utförde samma jobb hos sin mormor och när hon anländer hem och ser allt jag gjort så delar hon ut en fin komplimang ”du är ju värsta Ernst”.

Nu har jag stått resten av kvällen framför spegeln och kollat om jag är gråhårig.

Inga kommentarer: