måndag 7 september 2009

Håkan du räddar min måndag!

Vaknade imorse med sjukt ont i ryggen men inte mycket att göra åt det framför sig hade man minst 8-9 timmars arbetsdag och 1 ½ timmes träning.

Arbetsdagen var strålande men intensiv så ganska trött hittade jag en sittplats på tunnelbanan plockade fram min bok för att avnjuta 30 minuter Camilla Läckberg i lugn och ro.

Vissa delar av Camilla Läckbergs böcker är småsega så man vill snabbt jobba sig in men det ville inte mina medtrafikanter.

Efter två stationer började jag titta runt om i vagnen efter skyltar där det stod ”här inne måste alla prata i mobiltelefon och det jävligt högt”.

Person.1 – Kvinna cirka 40 år berättade högt och tydligt för någon i andra änden (och för oss övriga i vagnen) att det fanns en ny jävla subba i växeln på hennes jobb som trodde att hon var något, och fattar ni den jävla subban hade inte ens vett att ha med sig en egen kaffemugg så på fikarasten hade hon mage att ta Amandas mugg.

Jag kan bara hålla med subban borde rullas i tjära och fjädrar, bara ta någon annans kaffemugg så där.

Person.2 – Invandrarkille cirka 18 år, berättade om vilka lösa brudar han partajat med i helgen, en av brudarna hoppade garanterat i säng med vem som helst, hon var inte ens packad och hade frågat två gånger om han skulle hänga med.

Hon måste ha varit helt lös.

Person.3 – Kille cirka 40, måste ha varit släkt med Saida eller någon annan som kunde se in i framtiden för han berättade för sin kompis att i helgen som kommer skulle årets roligaste fest äga rum och alla viktiga och tunga personer skulle vara där.

Kanske han skulle på förfesten till Tjockholmen?

Person.4 – Man 50 år från Indien, Pakistan eller liknande. Vad han pratade om vet jag inte för jag kan inte Hindi eller något av de andra språken de talar, men någon i andra änden av vagnen kanske kunde ha översatt för de lär garanterat ha hört honom.

En sak som jag undrar över är varför den här mannen avslutade sitt 15 minuter långa samtal på Hindi eller liknande med ”thank you and goodbye”?

Efter 1 ½ timmes träning har man nu landat hemma och ska avnjuta veckans höjdpunkt tillsammans med Håkan i Färjan via webb-TV.



Håkan är ju en riktig myskille, han äter korv och makaroner har lite svårt att få till det med brudar, har lagom mycket studieskulder.

Under säsongen ska han tydligen säga upp sig och i premiären ska han tydligen bli skjuten i rumpan av en nioåring.

Håkan du räddar min måndag …

Inga kommentarer: