torsdag 24 september 2009

Djurisk doft.

Funderade på att börja (som de stora bloggarna gör) lägga in ”Dagens Outfit” i min blogg men slopade ganska snabbt den iden för att det skulle bli en ganska tjatig läsning den enda fördelen är att jag skulle kunna återanvända samma bilder rätt ofta.

I min korta iver att bli moderiktig besökte jag Sofis Mode och artikeln ”Så skapar du din signaturdoft” med första frågan Blommigt, sportigt eller kryddigt?

Efter en kortare läsning förstår jag att dofter är som musik med doftnoter där den första doften du känner är toppnoten, mittnoten framträder först efter 15-60 minuter och basnoter som tränger fram efter ett par timmar och är starkast och ofta består den av ämnen från djurriket.

För att beskriva detta på ett enklare sett tror jag att man kan jämföra med fotsvett som är svagare i början men som eskalerar, framförallt är jag säker på att jag träffar rätt gällande basnoten för efter en lång arbetsdag luktar det rätt ofta djuriskt om mina strumpor.

Inga kommentarer: