onsdag 26 mars 2008

Min ålderdom

Idag har jag planerat min ålderdom och hur jag ska vara när jag blir pensionär (om man nu lever så länge).

Jag ska alltid handla på lunchtid eller mitt i kvällsruschen.

När jag handlar ska alltid stå och räkna upp småpengar ur en liten portmonnä som jag bara har mynt i, givetvis ska jag inte ha jämna pengar och då ska jag sakta stoppa ner min portmonnä innan jag tar upp min plånbok som jag har sedlar i.

När jag står i kassan ska jag alltid ha en massa kuponger som jag klippt ut ur något
reklamblad och fråga om de gäller, helst ska jag gå på ICA med kuponger från COOP.

Jag ska aldrig höra vad någon säger men när det har repeterat sig ett antal gånger ska jag fråga varför de tjatar.

Jag ska berätta samma historia massvis med gånger för samma person som givetvis bara ler och ser glad ut men när jag berättat samma sak minst 10 gånger och ingen frågat varför så ska jag fråga varför de inte frågat varför jag berättar samma sak så många gånger.

När det är jul och födelsedagar ska jag slå in en massa saker hemifrån som jag tröttnat på.

Jag ska kalla folk för fel namn hela tiden.

Jag ska fisa högt och ljudligt.

Jag ska stanna så länge som möjligt när det är kalas.

När det är kalas med goda kakor ska jag stoppa i fickan.

De är så att jag längtar men jag hoppas hinna med en del andra saker innan dess, lev väl därute.

Mv.
Oldslope

Inga kommentarer: