torsdag 20 mars 2008

Bajs eller parfym?

Satt på tunnelbanan igår morse och läste Metro, eller läste snarare scannade jag av alla de intetsägande, TT-kopierade små nyheterna. Mitt emot mig satt en dam i 40-årsåldern som gjorde sin morgontoalett, eller i alla fall förbättrade det som gud skapat med alla tänkbara medel.

Läpparna fick en stark röd ton, kinderna likaså, ögonlocken intog en svagt blå ton och i övrigt så pudrades det så det blev ett litet moln runt hennes huvud. Necessären åkte ner i väskan och jag han tänka att det där va ta mig f-n sämre än innan hon började men nu är det över. Gissa om jag hade fel för plötsligt åkte spegeln upp igen och nu var det ett näshår som skulle ut, jag försökte koncentrera mig på det menlösa innehållet i tidningen men kunde ändå inte slita blicken från medresenärens morgonbestyr.

Efter ytterligare tre stationer var hon klar och nu var det dags för finalen för nu kom det upp en liten förpackning med texten Miss Sixty Elixir EdT, efter tre fyra sprut kunde jag lätt döpt om den till DDT Dödar minst Sexti.

På nästa station gick den nystylade färgkartan av och jag kunde återgå till min läsning och det är då jag hittar en insändare i Metro där någon tröttnat på alla illaluktande människor i tunnelbanan, skribenten anser dessutom att 80% av resenärena luktar bajs och enbart 20% luktar gott dessutom är skribenten jävligt trött på alla gnälliga trafikanter som gnäller om att de är allergiska eller har astma.

Jag kan lova skribenten att hade han/hon åkt med mig den här morgonen hade det garanterat varit svårt att känna någon bajsdoft för i min vagn var det ett moln av Miss Sixty.

Inga kommentarer: